pondelok 2. augusta 2010

2.8. 2010 - Deň 27.

21. Deň putovania – Brezová pod Bradlom – Ostrý Kameň (34,5km  9,12h)

Brezová pod Bradlom
Dlhé Rovné
Zase sme sa raz zobudili pred budíkom a čakal nás krásny deň – slniečko už svietilo a boli sme záhadne plný energie, ktorú sme mali, ako sme zistili, vlastne len preto, že naše batohy boli skoro prázdne. Za rekordné 3 hodiny sme boli na Dobrej Vode - aj s odbočkou na Dobovodský hrad a polhodinovou pauzou na ošetrenie mojich pľuzgierov na Skaliom.

Na Mladosťi za Dlhými rovnými sme videli nejakú starú chatku – pri nej sme tuším chceli noc predtým spať. Cesty boli krásne – naozaj bolo vidno, že sa blížime k Bratislave. Čo ma ale trocha vyviedlo z miery bol fakt, že výstup z lesa na Dobrú vodu bol priamo cez cintorín. Zdalo sa mi to celkom nemiestne vzhľadom na fakt, že cintoríny sú aspoň pre mňa tak povediac "posvätné" miesta.
Dobrovodský hrad

Každopádne vám ale odporúčam nakúpiť v Brezovej – na Dobrej vode majú len jeden malý obchod, ktorý bol zatvorený, keď sme došli – mali práve inventúru jediné naše šťastie bolo, že tam pani predavačka mala svedka, tak sme si po uprosení mohli nakúpiť – inak neviem kde by sme zohnali jedlo:-/

Pred obchodom pri jazierku sme sa zložili jak poslední bezdomovci a poriadne sa nadlábli. Neviem, či to boli plné žalúdky alebo ruksaky, ale potom sa kráčalo strašne – hore kopcom sme skoro umreli , tak sme si spravili zázračný nápoj z hroznového cukru a citróna, čo sme dostali do daru, a trocha to pomohlo. Alebo to možno bol kopec dole, ktorý nasledoval.

Pri Bukovej - vlaku
random hroby
Ďalší úsek na Mihalinovu tiež ubehol extrémne rýchlo, ale potom sa to začalo vliecť. Ťažké batohy tlačili na päty a asfalt tiež nepomáhal. Ledva – ledva sme došli na Dolnú Rakovú resp. na Bukovú – vlak a tam sme sa zvalili ako také mŕtvolky. Vedeli sme, že na Mon Repos už neprídeme, ale chceli sme to potiahnuť aspoň ako sa dalo. Popri privátnej chovnej stanici s domčekom obrasteným brečtanom sme došli k sokolovským chatkám, kde bolo veľa možností kde prespať.

Zo Zárub
Na autobusovej zastávke pri kameňolome sme si zase oddýchli – Peťo si musel vybrať ďalšieho kliešťa – zase raz musím pochváliť  svoje podkolienky. Zjedli sme posledné zásoby ovocia a zeleniny, čo sme dostali a pobrali sa ďalej po asfaltke hodný kus. Na začiatku Bukovej sme vošli do lesa, k chatkám – tam sme nechtiac zišli dole, pod chatky – malo sa ísť popri chatkách až k poslednej. V tej sme stretli starší manželský pár, ktorý nám hovoril o troch chlapcoch, ktorý sa vybrali cestu SNP asi pred 2 týždňami. Pán nás ešte upozornil, že voda hore nie je a pobrali sme sa.

Záruby
Výstup na Záruby nás skoro zabil. Pod Havraňou skalou bolo síce ohnisko a tým krásna možnosť prespať, ale makali sme ďalej. Achilovky sa Peťovi zase raz začínali ozývať a tak som dúfala, že skoro sa niekde usalašíme. Ďalší znak toho, že sme sa blížili k Bratislave boli okrem odpadkov aj ľudia. Najprv sme pred Zárubami stretli jedného môjho kamaráta, ktorý sa s veľkou partiou ľudí vybral na Katku. Chvíľku sme pokecali a obe skupinky pokračovali ďalej– týmto pozdravujem Lukáša!

Pred Ostrým Kameňom
Na Zárubách nasledoval posledný oddych pred zložením sa – Peťo už mlel z posledného. Aj keď sa tam dalo spať, bolo tam zase raz ohnisko, chceli sme to ešte potiahnuť. Pred zrúcaninou Ostrého hradu sa nám podarilo zísť na chvíľku z cesty. Cestičky sú úzke, kamienkové a zle sa po nich chodí, najme z veľkým batohom. Úspešne sme to ale prežili a Ostrý kameň bol naším útočiskom – ešte som zavolala mame, či nás nečaká búrka, lebo sme boli celkom vysoko, ale pohodka. A na druhý deň malo byť vraj pekne. Podľa jedného modelu. Podľa druhého mali strašne pršať.

Každopádne sme si postavili stan a začali variť večeru, aj oheň sme chceli, ale na to sme nemali dosť síl a času – okolo šli totiž dvaja chalani z Pezinka– vysvitlo, že s jedným mám spoločným známych a ako mi potom neskôr môj najlepší kamarát povedal – s jeho starším bratom som bola na výlete v Prahe – ten svet je fakt strašne malý. V noci troška fúkalo, chodili okolo srnky, ale nám sa spalo parádne.